-
25-05-2015 09:40
ASRT komanda Talsu rallijā piedzīvo priecīgus, gan sāpīgus brīžus
Ar ASRT komandas pilota Sīma Plangi uzvaru svētdien, 17. maijā noslēdzās Talsu rallijs. Šī bija Plangi ceturtā uzvara līdzšinējos četros Latvijas rallija čempionāta posmos.
“Mums rallijs aizritēja ļoti labi, jo astoņos no deviņiem grants posmiem mēs izcīnījām uzvaru, kas ir pozitīvi,” stāsta Sīms Plangi. “Vienīgā sliktā lieta šajā rallijā bija pilsētas ātrumposmi, kur zaudējām daudz laika. Būs jāveic analīze, kāpēc tā. Kopumā braukšana bija sarežģītā, jo ceļu segums ik pa brīdim mainījās, taču mums viss izdevās lieliski. Kopumā ar savu tempu esmu apmierināts, lai arī, protams, ir vietas, kur vēl varu uzlabot savu ātrumu. Šobrīd ar sezonas sākumu esmu ļoti apmierināts. Es pat teiktu – perfekts sezonas sākums. Ceru, ka spēsim turpināt tādā pašā garā.”
Gaužām neveiksmīgi šis rallijs beidzās Karlam Martinam Volveram, kurš, cīnoties par uzvaru LRC3 klasē, piedzīvoja smagu avāriju.
“Avārija notika ātrā līkumā. Manuprāt, ar ātrumu tur viss bija kārtībā, taču tur bija špūre, no kuras tiku izsviests. Tajā brīdī mašīnas riteņi nokļuva uz slidenās grants, pēc kā auto saslīdēja no un nobrauca no ceļa. Centos bremzēt, taču auto neapstājās un mēs ielidojām mežā, kur uzmetām vairākus kūleņus. Pēc avārijas stūrmanim bija sāpes plecā, tāpēc viņš tika aizvests uz slimnīcu, lai veiktu pārbaudes,” avārijas notikumus atceras Karls Martins Volvers.
Šī jaunajam un talantīgajam pilotam bija pirmā nopietnā avārija. Lai arī pēc tās braucējs bija saskumis, ASRT komanda un mehāniķi uzmundrināja jauno braucēju, sakot, ka tikai tā var kļūt par ātru un spēcīgu braucēju.
“Protams, bija nepatīkamas sajūtas, jo šī bija mana pirmā lielā avārija. Līdz tam brīdim viss bija labi, un mēs spējām cīnīties par visaugstākajiem rezultātiem. Jāatvainojas komandai, ka tā nonāca. Žēl, bet tāds ir rallijs, jo dažreiz gadās arī šādas neveiksmes. Tagad galvenais, lai stūrmanis pēc iespējas ātrāk izveseļojas, lai varam atgriezties sacensībās. Tagad došos atpakaļ uz mājām, lai tur ar savu veco mašīnu varētu atsākt braukt un atgūt pārliecību.”
Arī ASRT komandas vadītājam Mārcim Ķenavam par aizvadīto ralliju bija daļējas emocijas.
“Rallijs bija smags gan tehnikai, gan arī braucējiem. Žēl par Volvera kļūdu, jo līdz tam brīdim viņa ātrums bija ļoti labs. Viņš pierādīja, ka pēc veiksmīgās ziema sezonas arī vasarā viņš spēj būt ātrs. Cerēsim, ka stūrmanis ātri izveseļosies un ka šī neveiksme ekipāžai neatstās nekādas sekas uz turpmāko braukšanu,” stāsta Mārcis Ķenavs.
“Prieks par Sergeja Popova ekipāžu, kura pēc ziemas sezonas parādīja labu sniegumu un sasniedza finišu, kas arī bija galvenais. Tikmēr Ainārs izmēģināja jauno mašīnu, lai saprastu, kas ir jālabo, lai šis auto būtu vēl ātrāks. Tas uzdevums arī veiksmīgi tika izpildīts, jo tagad mums ir zināmas lietas, kuras jāuzlabo, lai auto būtu vēl konkurētspējīgāks.”
“Vislielākais prieks ir par Plangi, kurš pierādīja, ka ir nobriedis, stabils un profesionāls pilots, lai arī viņš joprojām vēl ir jauns. Ir jāmāk nobraukt tik smagu ralliju pirmajā vietā bez neviena pārsista riteņa un bez nevienas skrambiņas. Tas pierāda to, ka viņš ir sasniedzis zināmu līmeni un ir jāmēģina iet tālāk. Ja viss turpināsies tādā pašā garā, iespējams, nākamgad mēs viņu ieraudzīsim jau citā mašīnā. Plangi parāda to, ka viņš māk braukt ne tikai ātri, bet arī gudri, stabili un spēj kontrolēt savu ātrumu.”
Nākamais starts ASRT komandai paredzēts jau pēc divām nedēļām Igaunijā. “Nākamais mums plānā ir Igaunijas Harju rallijs, kur brauks Sīms Plangi, Dmitrijs Feofanovs un uz jautājumu zīmes ir Volvers. Šobrīd viņa mašīna ir cietusi diezgan daudz, kurai būs vajadzīgs liels remonts, bet šobrīd galvenais saprast, vai ekipāža pēc tādas lielas avārijas būs gatava un vai vispār varēs braukt. Šobrīd kopā ar Volveru izstrādāsim programmu, kas viņam palīdzēs atgūt pārliecību. Mašīnu mēs divās nedēļās noteikti salabosim, taču tagad jāsakārto visi dokumenti ar apdrošinātājiem,” nobeidz Ķenavs.
ASRT