-
13-02-2012 11:29
Rallijā "Sarma 2012" igauņi "iedzen stūrī" latviešu sportistus
Tradicionālais ziemas rallijs "Sarma", kas 11. un 12. februārī Apes un Gulbenes apkaimē pulcināja sportistus un skatītājus no piecām valstīm, šogad izrādījās daudz labvēlīgāks Igaunijas rallija lietpratējiem. Rallija kopvērtējumā igauņi izcīnīja dubultuzvaru un dominēja rallija rezultātos. Par rallija "Sarma 2012" uzvarētājiem spraigā cīņā kļuva Kaspara Koitlas un Andresa Otsa ekipāža.
Cīņa par uzvaru rallija "Sarma 2012" kopvērtējumā un arīdzan N4 klasē bija ļoti sīva, to apliecina kaut vai fakts, ka visa rallija laikā notika piecas līderu maiņas – rallija sākumā līdera pozīcijas izcīnīja Jānis Vorobjovs, pēc viņa izstāšanās dzinēja defekta dēļ, uz brīdi par līderi kļuva Māris Neikšāns. Taču jau nākamajā ātrumposmā Māri apsteidza igaunis Sīms Plangi. Pēc tam, kad abi sportisti vēl divreiz samainījās vietām, likās, ka šī divcīņa notiks līdz rallija finišam. Tomēr abas ekipāžas bija pārāk iekarsušas un 8. ātrumposmā "ZZK AGRO 2" pieļāva vienu un to pašu kļūdu – izbrauca no trases. Ja Mārim Neikšānam un Ringoldam Bērziņam tas maksāja aptuveni 11 sekundes, tad Sīmam Plangi ar Mareku Sarapū, lai tiktu atpakaļ uz ceļa vietā, kur nebija neviena skatītāja, bija nepieciešama aptuveni 1 minūte un 40 sekundes, kas to izslēdza no cīņas par godalgām.
Bez maz vai kā zinādami, ka abi karstgalvji kļūdīsies, "zemajā startā" ieņemt līderu pozīcijas bija gatavas igauņu Kaspara Koitlas un Andresa Otsa, kā arī Raula Jētsa un Andrusa Tooma ekipāžas. Lai arī kā Neikšāns atlikušajos divos, rallija garākajos, ātrumposmos necentās, finišā viņam bija jāsamierinās ar trešo vietu un piekāpšanos divām igauņu ekipāžām. Vēl no latviešu N4 klases ekipāžām rallija pirmajā desmitniekā spēja finišēt Aivis Egle ar Andi Daugu un Jānis Dūcis ar Gunti Kampi. Abu šo ekipāžu sniegums ir vērtējams kā augsts, jo abas spēja ievērojami uzlabot savu rezultātu pēc rallija pirmajā dienā piedzīvotajām tehniskajām ķibelēm.
No latviešiem "Sarma 2012" kopvērtējuma pirmajā desmitniekā vēl spēja iekļūt A Plus ieskaites uzvarētāji – Mārtiņš Svilis ar Aivi Aizsilnieku, kuri gan rallija otrajā daļā vairāk cīnījās ar dažādiem automašīnas regulējumiem un N4 klases sportistiem, kā savas A Plus ieskaites konkurentiem. Un ne velti, jo vienīgie vērā ņemamie viņu konkurenti Raimonds Kisiels ar Arni Roni ralliju dzinēja defekta dēļ nespēja beigt.
Sīva cīņa notika arī viena tilta piedziņas rallija automašīnu grupā, ja skatām R2 klasi un 2WD ieskaiti kopā – galvenā uzmanība bija pievērsta ātrākās 2WD ieskaites ekipāžas Jānis Berķis un Edgars Čeporjus divcīņai ar ātrākajiem no R2 klases – Ralfu Sirmaci un Māri Kulšu. Lielāko rallija daļu priekšā bija Berķis, taču pēdējie divi ātrumposmi Sirmacim padevās labāk un viņš Berķi apsteidza ar pamatīgu 46,41 sekunžu pārsvaru. Lai vai kā, katra no šīm ekipāžām kļuva par uzvarētāju savā klasē, taču duelis bija tikpat interesants kā cīņa par uzvaru rallija kopvērtējumā.
R4 klasē, pēc Jāņa Feldmaņa un Anrija Jeses izstāšanās rallija sākumā, cīņa notika tikai starp igauņu un krievu ekipāžām. Tajā daudz ātrāka par pārējām izrādījās igauņu Rainera Ausa un Reina Joensara ekipāža. Savukārt komandu ieskaitē uzvaru izcīnīja OKartes Autosporta Akadēmija.
Vienīgā ekipāža, kas finišēja T1 ieskaitē, bija Emīls Jakrins ar stūrmani Mārtiņu Priedi, viņiem līdz ar to arī uzvara šajā klasē.
Līdz ar Latvijas rallija čempionāta 2. posmu rallijā "Sarma 2012" notika arī Latvijas rallijsprinta čempionāta 2. posms. Tajā spīdošu uzvaru kopvērtējumā un 4WD klasē izcīnīja Jāņa Patmalnieka un Rolanda Ziemeļa ekipāža.
1600 klasē Sarmas rallijā ātrākā izrādījās Raivja Ozoliņa un Jāņa Veilanda ekipāža. Savukārt 2WD Open klasē uzvaras laurus plūca Ģirta Torgana un Rolanda Laizāna ekipāža.
Par 4WD Open klases uzvarētājiem kļuva Gints Bremze ar Tomu Freibergu, kuri tikai pēdējā ātrumposmā spēja apsteigt Edgaru Piļku un Igoru Sidorovu.
ROAD klasē, kuras dalībnieki trasi veic, cenšoties pēc iespējas precīzāk ievērot norādīto vidējo ātrumu, uzvaru izcīnīja Edgars Trūps ar Robertu Elbakjanu. Rallijsprinta komandu ieskaitē uzvaru izcīnīja "Auto-Moto" komanda.
Ilggadējais rallija "Sarma" atbalstītājs mežizstrādes tehnikas ražotājs "PONSSE" bija sarūpējis balvas ātrākajām ekipāžām visās gan rallija, gan rallijsprinta ieskaites klasēs, tāpat arī ātrākajam junioram un Okartes Autosporta Akadēmijas rallija komandas veiksmīgākajam pilotam Ralfam Sirmacim.
Gardas veltes no "ZZK Agro" saņēma Atis Bruņinieks, Mārtiņš Svilis un Ralfs Sirmacis, kuri bija pirmie savās ieskaites grupās 6. ātrumposmā, kurš nesa "ZZK Agro" nosaukumu, pārsteigums no šī uzņēmuma sagaidīja Krievijas pārstāvjus Alekseju Lukjaņuku ar Alekseju Arnautovu – viņi šajā ātrumposmā ieņēma 13.vietu.
Ralliju "Sarma 2012" organizē SIA "Gulbenes AUTO-MOTO", atbalsta Gulbenes un Apes novadu pašvaldības, SIA "Grūbe-Hidro, "Līvs AM", Baltā Pils, Sendija, Akvedukts, SIA Alba 5, Ikteri, Ponsse, būvfirma ZDZ, MK Ape, Gulbenes autobuss, SIA Kopa, Vītola izdevniecība, MGM Transport, Latvijas Autoceļu uzturētājs, YUASA, Michelin, Radio Skonto Vidzeme. Informatīvie atbalstītāji – 4rati.lv, Radio 101 Rūc, Dzirkstele.
Ģirts Avotiņš, Rallija "Sarma 2012" preses sekretārs. Dace Janova, Rallija "Sarma 2012" komunikāciju un mārketinga vadītāja. Foto: Dace Janova, fotoaģentūra "4rati"