14.02-15.02.2025

Jaunumi

Debija ekipāžai padevās labāka nekā cerēts – ekipāža izcīnīja trešo vietu RSK9 klasē, tikai 2,6 sekundes piekāpjoties otrajai vietai. Tāpat ekipāža divos posmos spēja būt ātrāka par trīskārtējo Latvijas rallija čempionu Danu Lešču, kuram pēc ilgāka pārtraukuma šī bija atgriešanās rallijā (Dans uzvarēja RSK9 klasē). Kārlis ar Mārci Dana ekipāžai finišā zaudēja 27,36 sekundes.

 

Pēc aizvadītā debijas rallija portāls Go4speed uz sarunu aicināja Kārli Dzenīti.

 

Kārli, pirmais rallijs veiksmīgi aizvadīts. Saki, lūdzu, pirms starta stresiņš bija liels?

Jā, bijām diezgan sabijušies. Abi bez pieredzes un uzreiz tāds rallijs, tāpēc, jā, uztraukums ņēma virsroku. It kā kopā bijām startējuši minirallijā (vienu sezonu), bet šis tomēr bija pavisam kas cits.

 

Līdz šim biji aizvadījis tikai piecus minirallija posmus, bet tagad lielais Sarmas rallijs. Kā Jums veicās ar pašu galveno – stenogrammu?

Pirms rallija kopā ar pieredzējušo Andri Mālnieku aizvadījām divus stenogrammas treniņus. Ja minirallijā to stenogrammu kādā vietā arī varēja nedzirdēt vai nesaprast, jo tomēr tur tie ātrumi nav tik lieli, tad šeit uz ralliju stenogrammai bija jābūt precīzai. Izbraucām, un sapratu, ka visu it kā uztveru, dzirdu, bet tāpat bija baiļu sajūta, jo šeit tomēr tie ātrumi ir krietni lielāki, un arī atbildība ir lielāka.

Foto: Oskars Freijs, Latvijas Rallija čempionāts

 

Stenogrammu mācījies veidot pats savu vai ņēmi piemēru no kāda?

Tas veids, kā mēs pierakstām stenogrammu, nāk no rallija spēlēm. Man ''1'' ir ass, bet ''6'' - gandrīz taisns. Skatoties citu braucēju stenogrammas, grūti kaut kādu piemēru paņemt, jo viņiem tie apzīmējumi ir savādāki. Bet jāsaka, ka tajās divās treniņu dienās ar Mālnieku paspēju iemācīties ļoti daudz, it īpaši pamatlietas. Tagad zinu, kāda ir atšķirība tramplīnā, pāri tramplīnam, uz tramplīnu. Daudz visādu sīkumu, kas man tiešām ļoti palīdzēja.

 

Pēc rezultātiem spriežot, ar stenogramma izskatās, ka viss bija kārtībā.

Par cik mēs rallijā braucām pirmo reizi, tad mums ar trasi ļāva iepazīties trīs reizes, un tas ļoti palīdzēja. Pirmās divas reizes izbraucām paši, bet trešajā reizē mums līdzi brauca tētis Mārtiņš. Pāris viltīgās vietās šo to pēc viņa ieteikumiem palabojām, bet kopumā viņš teica, ka stenogramma esot solīda. Tas arī viesa pārliecību – ja man saka, ka sekos K5 pāri tramplīnam, tad tā arī jābrauc.

 

Tad bez kļūdām nobraucāt šo ralliju?

Nē, kļūdiņas bija gan. Vienā vietā sanāca nedaudz pazust stenogrammā. Cik pēc tam skatījāmies video, tad stūrmanim nejauši sanāca pāršķirt divas lapas (smejas). Gadās arī tā. Bet ātri noreaģēju. Pamanīju āķīgu līkumu (L2 aiz koka), skaļi nobļāvu un viņš atrada šo vietu stenogrammā, kas tālāk jau ļāva braukt kā ierasts.

 

Kādas bija pirmās emocijas, kad pēc SS1 ieraudzījāt savu rezultātu?

Jāsaka, ka visa rallija laikā rezultātus nemaz neskatījāmies, lai nebūtu lieka stresa. Mums galvenais bija braukt un mācīties. Ja sāktu pētīt un analizēt, tā būtu tāda lieka uztraukšanās. Arī mehāniķi un tētis mums neko neteica, tāpēc varējām braukt un domāt tikai par savu sniegumu.

 

Un tad pēc finiša atgriezāties servisa parkā un uzzinājāt, ka esat izcīnījuši trešo vietu RSK9 klasē.

Jā, tas bija tāds patīkams pārsteigums, kad servisa parkā uzzinājām, ka esam tikuši pie kausiņa. Palikām trešajā vietā, bet, ja nebūtu pirmajā posmā saķēruši igauņu braucēju, kur pazaudējām laiku, tad beigās būtu pat 2.vietā (otro no trešās vietas šķīra 2,64 sekundes), bet tāpat arī par šo 3.vietu gandarījums bija ļoti liels. Labāku debiju bija grūtāk iztēloties. Smaids līdz ausīm.

Foto: Oskars Freijs, Latvijas Rallija čempionāts

 

Tavuprāt, savā pirmajā lielajā rallijā mācīties braukt ziemā ir labi?

Kā mums teica Pēteris Neikšāns, tad vislabāk ir mācīties braukt tieši ziemas sezonā, kad tā saķere ir vienmērīgāka, bet uz grants seguma saķere var mainīties. Jāsaka, ka piekrītu, jo visu ralliju tā saķere bija vienmērīga un nebija lielu pārsteigumu, kad pazūd saķere.

 

Tehniskajā ziņā viss bija kārtībā?

Jā. Mašīnu pirms rallija iegādājāmies vien trīs nedēļas pirms rallija starta. Auto nebija ne dzinēja, ne kārbas. Ielikām parasto trīs litru BMW dzinēju, parasto kārbu, un tā arī braucām. Šoreiz negribējām neko lieki tur eksperimentēt, pilnīgi pietika. Auto izturēja godam. Arī paši pirms rallija daudz laika pavadījām garāžā, skrūvējot un mācoties.

 

Sajūtas pirms trešā ātrumposma, kur trīs ekipāžas avarēja, jums, kā debitantiem, laikam nebija patīkamas.

Jā, pirms trešā posma starta sajūtas nebija patīkamas, zinot, ka trīs ekipāžas ir avarējušas. Bijām nobijušies, bet, par laimi, to posmu beigās atcēla. Kad bija jāveic šis posms atkārtoti (SS6), tad satraukums, stāvot uz starta, tāpat bija. Iespējams, ka arī citi varbūt bija satraukušies, tāpēc grūti izskaidrot, kā mums šajā posmā izdevās uzrādīt otro ātrāko laiku 2WD klasē.

 

Esi braucis sezonu minirallijā, tagad posmu rallijā. Atšķirība liela?

Jā, no visa, ko esmu braucis, šis ir nesalīdzināms. Brauc un smaids sejā. Tā pati gatavošanās rallijam jau bija tāds līdz šim neizbaudīts process. Nebija tā, ka atbrauc, nobrauc un brauc mājās. Kādu nedēļu gatavojāmies gan tehniskajā ziņā, gan stenogrammas, gan treniņu ziņā. Tāda forša sajūta bija. Cilvēku ātrumposmu malās daudz, tāpēc, jā, emocijas ļoti spilgtas.

 

Kādi ir jūsu tālākie plāni?

Jau šajās brīvdienās dosimies uz Lietuvas ziemas Rokiški ralliju. Šoreiz mans stūrmanis netiek līdzi, tāpēc šoreiz man blakus sēdēs Andris Mālnieks. Ceru, ka šis rallijs, startējot kopā ar Andri, man dos vēl vairāk zināšanas un izpratnes par stenogrammu, par braukšanu.

 

Kāda līdz šim bija tava pieredze autosportā?

Šosezon braucu visos Rīgas ziemas kausa posmos, esmu startējis dažādās sprinta sacensībās, vienu sezonu aizvadījām minirallijā, bet tāds lielais rallijs šis bija pirmais.

 

Kādi ir jūsu šīs sezonas plāni?

Brauksim pilnu sezonu minirallijā (Open klasē), pilnu rallijsprinta sezonu un iespēju robežās nobrauksim arī kādu sprinta posmu (ar citu BMW bez drošības karkasa).

 

Andra Mālnieka komentārs:

Andri, kādi ir tavi pirmie secinājumi pēc pirmajiem treniņiem ar jauno ekipāžu un pēc viņu debijas rallijā?

Pirmie secinājumi ir tādi, ka šī jaunā ekipāža pārsteidza ne tikai mūs, bet domāju, ka arī citus. Kad ieraudzījām pirmos rezultātus, tad bijām tādā patīkamā šokā, ka puisis savā pirmajā rallijā spēj uzrādīt līdzīgus rezultātus ar daudz pieredzes bagātākiem braucējiem. Ja divos ātrumposmos savā debijas rallijā var apsteigt Latvijas čempionu Danu Lešču, tad domāju, ka ar rezultātu viss ir kārtībā. Tāpēc par šīs jaunās ekipāžas debiju var teikt tikai tos labākos vārdus. Testos kopā ar viņiem nepiedalījos (tikai stenogrammas treniņā), tāpēc, ieraugot viņu rezultātus, būdams Zviedrijā, mute bija vaļā. Līdz ar to ir liels prieks, ka mums ir jauni un talantīgi braucēji, bet diemžēl viss, kā jau vienmēr, atduras pret iespējām un finansēm. Es jau smējos – Mārtiņš Dzenītis agrāk Akadēmijai meklēja jaunos un talantīgos braucējus, bet beigās izrādās, ka viens braucējs viņam mājās bija (smejas). Ceru, ka varēšu Kārlim iedot vēl kādus vērtīgus padomus, lai pēc tam viņam ar Mārci būtu vēl vieglāk. Vienmēr cenšos palīdzēt jaunajiem braucējiem. Kad redzu, kad kaut kas nav pareizi, uzreiz saku, analizējam, labojam. Arī stenogrammas treniņos bija vietiņas, kur puiši gribēja rakstīt tā, bet es liku palabot, jo savādāk būtu iekšā pļavā. Tāpēc prieks, ka savas zināšanas varu nodot jaunajiem braucējiem, tāpēc novēlu, lai viņiem veicās.

 

Informāciju par Latvijas rallija čempionātu meklē mūsu oficiālajā interneta vietnē www.autorally.lv, kā arī sociālo tīklu kontos Facebook, Instagram un X.