10.01-11.01.2025
in 46 d.

Championship

 

Kopumā rallijsprinta “Latvija” dalībniekiem bija jāveic seši ātrumposmi, kuru sportiskās distances kopējais garums sasniedza 62,48km. Sacensības sākās jau sestdienas vakarpusē, kad norisinājās skatītājiem un dalībniekiem īpaši saistošs un intriģējošs paralēlais ātrumposmos, braucējiem sacenšoties mitrā un tumšā Biķernieku trasē. Jau ar pirmo ātrumposmu sevi kā pretendentu cīņai par uzvaru pieteica Mārtiņš Ločmelis, kurš par attiecīgi 8,87 un 10,13 sekundēm apsteidza Miku Ķenavu (“Mitsubishi Lancer Evo VI”) un Mārtiņu Ķikustu (“Mitsubishi Lancer Evo VII”). No cīņas par uzvaru jau pirmajā ātrumposmā izstājās Kalvis Blūms (“Mitsubishi Lancer Evo”), kura auto tika nolauzts ritenis.

Svētdienas rīts Biķernieku trasē pienāca bez nokrišņiem, tomēr laikapstākļi bija rudenīgi vēsi un, dienas pirmajos ātrumposmos, ar mazliet mitru asfalta segumu. Līdz pēdējam ātrumposmam Ločmelis bija iekrājis jau 27,26 sekunžu pārsvaru pār Ķenavu, savukārt arī pēdējo ātrumposmu veicot visātrāk, Ločmeļa ekipāža varēja svinēt pārliecinošu uzvaru. Neveiksmi 22,08 kilometrus garajā noslēdzošajā ātrumposmā (auto tehnisks defekts) piedzīvoja Ķenavs, tādējādi izstājoties no turpmākās cīņas par goda pjedestālu. Otro vietu absolūtajā ieskaitē izcīnīja Andris Kulbergs / Andis Veinbergs, kuri uzvarētāju ekipāžai zaudēja 1 minūti 9,17 sekundes, savukārt uz goda pjedestāla trešā pakāpiena kāpa igauņi Rasmuss Arrass / Allars, kuri no labākā rezultāta atpalika par 1 minūti 28,26 sekundēm.

Rallijsprinta “RK8” grupas ieskaitē pirmā vieta absolūtās ieskaites uzvarētājam Ločmelim, otrajā vietā Mārtiņš Ķikusts / Raitis Ķikusts (“Mitsubishi Lancer Evo VII”), bet trešajā vietā finišēja Vigo Rubenis / Kristaps Eglīte (“Subaru Impreza”), kurus no Ķikusta šķīra vien 5,71 sekunde. “RK9” grupā pirmajās vietās ierindojās ārzemju braucēji – uzvaru izcīnīja Igaunijas ekipāža Rasmuss Arrass / Allars Heina, bet 1 minūti 23,17 sekundes viņiem zaudēja lietuvieši Gitis Stalerūnas / Markas Buteikis (“BMW 128”). Trešajā vietā šajā grupā finišēja Artūrs Igaveņš / Ralfs Igaveņš (“Renault Clio Rally4”), kuru deficīts līdz līderim bija 1 minūte 54,57 sekundes. “RK10” ieskaitē Vitālijs Antonovs / Normunds Kokins (“Renault Clio Rally5”) par trīs minūtēm pārspēja Ralfu Stāmeru / Andri Voveru (“Ford Fiesta”). Jāmin, ka ar tehnisku auto defektu un izstāšanos tieši pēdējā ātrumposmā sacensības noslēdza arī Emīls Blūms (“Mitsubishi Lancer Evo IX”), kurš sacensībās šoreiz par uzvaru necīnījās, bet izmantoja iespēju sarīkot sev un savai komandai godam nopelnītu sezonas noslēgumu.

 


©Raimonds Volonts, Latvijas Rallija Čempionāts

“Labas sajūtas. Biju jau domājis, ka varētu mēģināt ko šādu sasniegt, tomēr par šodienu nebija tik liela pārliecība. Par vakardienu (miniralliju) bija skaidra doma, ka ir jāvinnē, jo zināju, ko no tās baltās mašīnas sagaidīt. Tikmēr par šo nezināju, kā viņa uz asfalta uzvedīsies. Bet nu vakar bijām labi iesildījušies, un šodien tā arī turpinājām. Šādā formātā bez ātruma slāpētājiem Biķernieku trasē īsti nebiju braucis, līdz ar to, te ir vairāk jādomā, jāizvēlas pareizās trajektorijas. Bet viss kārtībā, asfalts man kopumā patīk, laba nedēļas nogale,” stāsta rallijsprinta “Latvija” uzvarētājs Mārtiņš Ločmelis.

 

Latvijas vēsturisko automašīnu rallija kausa ietvaros uzvaru “RK11” grupā izcīnīja absolūtās ieskaites otrās vietas ieguvējs Andris Kulbergs, bet aiz viņiem par mata tiesu otro vietu izrāva Māris Erts / Matīss Erts (“Subaru Impreza”), kuri par nieka 0,66 sekundēm pēdējā ātrumposmā apsteidza trešajā vietā palikušos Intaru Rezakovu / Elviju Zebuliņu (“Subaru Impreza”). “RK12” grupā vientuļi finišu sasniedza Guntars Danne / Artūrs Pāvilsons (“Lada 2108”) izcīnot grupas uzvaru sezonas izskaņā.

 


©Raimonds Volonts, Latvijas Rallija Čempionāts

“Mums ar stūrmani ir noruna – neesam braukuši neko citu, bet viens ir obligāti jānobrauc, lai tur vai kas – Jāņa Krastiņa “mini WRC” posmu nevar laist garām. Izcila nedēļas nogale, iesildīšanās ar miniralliju, tagad arī rallijsprints. Tādi asfalta svētki Latvijas rallistiem ir neierasti, visi māk braukt pa grunti, bet pa asfaltu daudziem ir jāmācās. Es apbrīnoju Krastiņu un organizatorus, kā no šīs konfigurācijas var dabūt tādus kilometrus. Es katru reizi esmu pārsteigts, un viņam vienmēr tas izdodas,” teic Latvijas vēsturisko rallija automašīnu kausa izcīņas uzvarētājs Andris Kulbergs.

 

Līdz ar rallijsprinta “Latvija” izskaņu finišējusi Latvijas autorallija sezona, kas šogad sagādāja īpašus brīžus – FIA pasaules rallija čempionāta posma norisi Latvijā un Latvijas rallija braucēja Mārtiņa Seska debiju tajā.

 

Rallijsprinta “Latvija” norisi 2024. gada 26.-27. oktobrī atbalsta “Conti STL”, “Prodex”, “Hydroscand”, “Green Motors Škoda”, “Biķernieku trase”, “Red Bull”, “www.buy-solutions.com”, “Radio TEV”, “SDK”, “Sports Racing Technologies” un “Swecon”. Sacensības rīko “Rally Latvia” sadarbībā ar biedrību “VAMSK” un Latvijas Automobiļu federāciju.