10.01-11.01.2025
in 48 d.

Championship

  • 22-09-2014 06:13

    Ķenavam lielisks ātrums un pārliecinoša uzvara Spānijas rallijā

    Sestdien Mārcis Ķenavs ar ASRT komandas Mitsubishi Evo X startēja Valensijas reģionālajās rallija sacensībās. Šajā posmā uz starta izgāja vairāk nekā 70 ekipāžas, kurām bija jāveic septiņi ātrumposmi, kas kopā sastādīja 89 kilometrus. Ķenavam ar stūrmani Ričardu Vīksnu tika piešķirts otrais starta numurs.

Pirms rallija gan Mārcis, gan komanda atzina, ka uzdevums ir mācīties un pēc iespējas labāk sagatavoties pēc nedēļas gaidāmajam lielajam Spānijas rallija čempionāta posmam, kurā konkurence solās būt ļoti sīva. Ņemot vērā, ka šis bija Ķenava pirmais asfalta rallijs karjerā, mērķis bija gūt pieredzi un sasniegt finišu. Pirms rallija Ķenavs un ASRT rallija komanda Spānijā veica treniņus un testa braucienus, kuros daudz tika strādāts gan pie mašīnas regulējumiem, gan trajektorijām.

„Braukšana un stenogrammas pierakstīšana šajos ceļos ir pavisam savādāka nekā uz grants. Ja sākumā, kad iepazinos ar šiem asfalta ceļiem, man likās, ka esmu lielās sprukās, tad pēc testiem un trenera ieteikumiem jau jūtos komfortabli un sāka jau patikt. Kopumā esam gatavi braukt un gūt jaunu pieredzi. Būs interesanti,” tā pirms gaidāmā rallija izteicās ASRT pilots.

Jau pirmajā posmā Ķenavs ar savu braukšanu un ātrumu pārsteidza ļoti daudzus, jo 15 kilometrus garajā posmā tuvākais sekotājs Santjagu Karnikers ar Ford Fiesta R5 tika apsteigts par 17,4 sekundēm. Arī nākamajā posmā ātrākais bija Ķenavs, kurš jau pēc diviem ātrumposmiem otrās vietas ieguvēju apsteidza par 32 sekundēm.

Pēc servisa parka nākamajos trijos posmos atkal nepārspēti palika Ķenavs ar Vīksnu, kuri pirms pēdējiem diviem ātrumposmiem pār otrās vietas ieguvēju jau bija iekrājuši 49 sekunžu pārsvaru. Rallija beigās Ķenavs pamainīja mašīnas regulējumus, kas nedeva vēlamo rezultātu, tāpēc posmā tika uzrādīts otrais ātrākais rezultāts, taču, beidzoties rallijam, Ķenavs bija pārliecinoši pirmais. Otrajā vietā finišēja Karnikers ar Ford Fiesta R5 (+42.8), bet trešais – Haviers Polidura ar Ford Fiesta R5 (+3:45.7).

„Pēc aizvadītajiem testiem, kuros labi pastrādājām un guvām vērtīgu pieredzi, jau ar pirmo posmu varējām sākt braukt ātri, bet, lieki neriskējot. Tas arī izdevās. Jāsaka, ka konkurenti bija nelielā šokā, ka jau pašā sākumā esam tik daudz priekšā,” iesāk Mārcis Ķenavs.

Lai arī pēdējos divos posmos tika zaudēts vienam konkurentam, Mārcis skaidro, ka tas tāpēc, ka ekipāža esot izmēģinājusi jaunus regulējumus, kas diemžēl nedeva vēlamo rezultātu. „Visa rallija laikā regulējām mašīnu. Pētījām, kā tā vadās un kā dilst riepas. Uz pēdējiem posmiem mašīnu bijām noregulējuši ne uz to pareizo pusi, kas nedeva vēlamo rezultātu, taču arī konkurenti jau bija ieskrējušies un brauca ļoti ātri.”

Mārcis atzina, ka pēc finiša konkurentiem esot bijusi liela interese par ASRT komandas automašīnu. „Pēc finiša tehniskajā pārbaudē viņi nāca un skatījās, svēra mašīnu, mērija turbīnas restriktoru, vai tiešām mūsu mašīna ir N grupas.

„Kopumā esam apmierināti. Bija liels prieks strādāt ar komandu, kurai bija piesaistīts inženieris, kurš ir specificējies tīri uz asfalta braukšanu, gan arī mēs ar Ričardu paveicām lielisku darbu. Iespējams, rezultāts ir pat pārāk labs, taču izpildījām un uzklausījām visus padomus, un tas deva vēlamo rezultātu. Tagad mums plānā Spānijas Nacionālā rallija čempionāta posms, kas pēc vietējo teiktā ir grūtākais rallijs visā čempionātā, jo tur ir ļoti mainīgi laikapstākļi. Taču esam labi sagatavojušies un gatavi jauniem izaicinājumiem,” nobeidz Mārcis, kurš piebilda, ka braukšana pa asfaltu ir par 180 grādiem savādāka nekā pa granti, jo uz asfalta ir jāzina ļoti daudz dažādu nianšu.