Latvijas čempioni rallijā – trīs ieskaites klasēs.
Lai gan arī turpmāk, atbilstoši ekipāžas izmantotās automašīnas atbilstībai tehniskajiem noteikumiem, tiks saglabāts dalījums septiņās ieskaites klasēs: 1-2-3-4-5-6-7, sākot ar 2026. gada sezonu par Latvijas čempionu rallijā būs iespējams kļūt Latvijas rallija čempionāta (“LRČ”) trīs “apvienotajās” ieskaites grupās – LRČ 1 (jeb absolūtā ieskaite), LRČ 4 (jeb priekšpiedziņas automašīnu ieskaite) un LRČ 6 (jeb aizmugures piedziņas automašīnu ieskaite). Vienlaicīgi, atlikušās četras ieskaites klases saņems Latvijas rallija kausa (“LRK”) statusu un turpmāk tiks sauktas – LRK 2, LRK 3, LRK 5 un LRK 7.
Lai nodrošinātu iespēju katram dalībniekam kļūt par Latvijas čempionu, norādām, ka LRČ ieskaites klasēs būs iekļautas gan LRČ, gan LRK ekipāžas. Arī turpmāk, piesakoties Latvijas rallija čempionāta posmam, ieskaites klase būs jānorāda atbilstoši automašīnas tehniskajai atbilstībai.
Tikmēr tālākās darbības jau notiks automātiski. Tā, piemēram, visas LRK 7 ekipāžas ar aizmugures piedziņas automašīnām tiks iekļautas arī ieskaites grupā LRČ 6. Kamēr visas LRK 7 ekipāžas ar priekšpiedziņas automašīnām tiks automātiski iekļautas ieskaites grupā LRČ 4.
Visbeidzot, līdzīgi kā tas ir arī šobrīd, pilnīgi visas Latvijas rallija čempionāta un Latvijas rallija kausa ekipāžas būs iekļautas ieskaites grupā LRČ 1, nosakot arī absolūti ātrāko Latvijas čempionāta ekipāžu.
Čempionātu un kausu ieskaites.
Līdz ar 2026. gada sezonu noteikts, ka ekipāža sezonas kopvērtējuma punktus var izcīnīt tikai vienā no čempionātiem vai kausiem – Latvijas rallija čempionātā (kausā) (LRČ/LRK), Latvijas vēsturisko automašīnu ralliju kausā (VRK) vai Latvijas rallijsprinta kausā (RSK).
Tā, piemēram, ja ekipāža vēlas izcīnīt ieskaites punktus Latvijas rallija čempionāta (kausa) sezonas kopvērtējumā, tad tā nevar arī vienlaicīgi gūt punktus Latvijas rallijsprinta kausa sezonas kopvērtējumā. Tas pats attiecas arī uz ekipāžām, kas startē Latvijas vēsturisko automašīnu rallija kausā – cīnoties par VRK sezonas kopvērtējuma punktiem, vienlaicīgi, nevar gūt sezonas kopvērtējuma punktus arī kādā no rallijsprinta vai rallija ieskaites grupām.
Dalībniekiem jāņem vērā, ka vienu reizi sezonā pieļaujams mainīt čempionāta / kausa piederību – bet tas paredzēts tikai pārejot uz augstāka sportiskā līmeņa sacensībām. Tas ir, RSK ekipāžas var pāriet uz VRK vai LRČ/LRK, bet VRK ekipāžām pieļaujama pāreja uz LRČ/LRK.

Foto: Latvijas Rallija Čempionāts
Komandu ieskaite.
Sākot ar 2026. gada sezonu tiks atgriezta starpdisciplināra Latvijas rallija Komandu ieskaite – sezonas izskaņā, pēc kopumā astoņu sacensību veikšanas, apbalvojot ne vien autosportistus, bet arī plašo personālu, kas nodrošina ekipāžu dalību sacensībās.
Katra komanda varēs pieteikt divas līdz trīs ekipāžas, no kurām nomināli pirmā ekipāža būs noteikta uz visu 2026. gada sezonu, nomināli otro ekipāžu varēs mainīt vienu reizi sezonā, bet nomināli trešā ekipāža uz katru ralliju varēs būt cita. Šeit gan jāņem vērā, ka viena ekipāža 2026. gada sezonas gaitā varēs startēt ne vairāk kā divu dažādu komandu sastāvā.
Lai pieteiktu komandu dalībai 2026. gada Latvijas rallija Komandu ieskaitē, tai būs nepieciešama pieteicēja licence, kā arī būs jāveic reģistrācijas maksa 500,00 eiro apmērā. Vienlaicīgi, reģistrēto komandu ekipāžām tiks nodrošināta palielināta vieta servisa parkā, divas leģendas, paplašināta pieeja GPS drošības un sekošanas sistēmai, kā arī paredzēta iespēja publicēt ziņas Latvijas rallija čempionāta oficiālajā vietnē www.autorally.lv.
Latvijas rallija Komandu ieskaite paredzēta visām Latvijas rallija ekipāžām, jo sezonas kopvērtējuma punktus varēs gūt gan rallija, gan rallijsprinta, gan arī vēsturisko automašīnu ekipāžas.
Tas ir, lai noteiktu cik katra Komanda guvusi punktus, tiks skatīti pieci dažādi kopvērtējumi – LRČ 1, LRČ 4, LRČ 6, VRK un RSK. Attiecīgi, katrā no kopvērtējumiem 15 ātrākajām ekipāžām tiks aprēķināti komandu punkti pēc šādas tabulas:
1. vieta 30 punkti
2. vieta 24 punkti
3. vieta 21 punkts
4. vieta 19 punkti
5. vieta 17 punkti
6. vieta 15 punkti
7. vieta 13 punkti
8. vieta 11 punkti
9. vieta 9 punkti
10. vieta 7 punkti
11. vieta 5 punkti
12. vieta 4 punkti
13. vieta 3 punkti
14. vieta 2 punkti
15. vieta 1 punkts
Tādējādi noslēdzoties sacensībām, Komandas gūto punktu skaits būs attiecīgi lielākā divu ekipāžu aprēķināto punktu summa.
Jāprecizē, Ja kāda ekipāža būs izcīnījusi punktus divos LRČ kopvērtējumos (piemēram, LRČ 6 un LRČ 1), tad Komandas vērtējumā tiks skaitīts tikai šīs ekipāžas labākais rezultāts; tas ir, viena ekipāža nevar iegūt punktus divos dažādos kopvērtējumos.

Foto: Latvijas Rallija Čempionāts
Precizējumi un izmaiņas ieskaites klasēs.
LRČ 4. Paplašināts iespējamo automašīnu grupu loks.
LRK 5. Turpmāk nebūs iespējams startēt ar Baltic Open tehniskajiem noteikumiem atbilstošiem auto.
LRK 6. Turpmāk paredzēta tikai aizmugures piedziņas automašīnām.
VRK12. Pieļaujamo automašīnu dzinēja darba tilpums paaugstināts no 2000 cm3 līdz 3000 cm3.
VRK13. Turpmāk paredzēta vienas ass piedziņas automašīnām ar dzinēja darba tilpumu līdz 1600 cm3.
Precizēts Latvijas rallija čempionāta kalendārs.
Veikti arī precizējumi Latvijas rallija čempionāta kalendārā. Tā vasarā paredzētais apmaiņas posms Igaunijā – rallijs “Lõuna-Eesti” notiks tā paredzētajā rezerves nedēļā jeb 2026. gada 3.-4. jūlijā.
Vienlaicīgi arī noteikts, ka Latvijas rallija čempionāta rezerves posms, ja nepieciešams, būs 2026. gada 24.-25. oktobrī paredzētais rallijsprints “Latvija”.
Latvijas rallija čempionāta un Latvijas rallija kausa 2026. gada kalendārs:
Posms | Datums | Sacensības | Norises vieta |
1. | 23.-24. janvāris rez. (20.-21. februāris) | Rallijs “Alūksne” | Alūksne, Latvija |
2. | 7. februāris rez. (14. februāris) | Rallijs “Sarma” | Gulbene, Latvija |
3. | 30.-31. maijs | Rallijs “Dienvidkurzeme” | Liepāja un Dienvidkurzeme, Latvija |
4. | 3.-4. jūlijs | Rallijs “Lõuna-Eesti” | Veru, |
5. | 12.-13. septembris | Rallijs “Cēsis” | Cēsis, Latvija |
(R) | 24.-25. oktobris | Rallijsprints “Latvija” | Rīga, Latvija |

Foto: Latvijas Rallija Čempionāts
Latvijas vēsturisko automašīnu rallija kausa dalībnieku starta vieta.
Līdz šim Latvijas vēsturisko automašīnu rallija kausa sacensībās, kas norisinājās vienlaicīgi ar Latvijas rallija čempionāta posmu, tika izmantota sistēma, kurā visas vēsturisko automašīnu ekipāžas ātrumposmos startēja pirms pirmās rallija ekipāžas. Tomēr, palielinoties vēsturisko automašīnu dalībnieku skaitam un automašīnu veiktspējai, novērots, ka tiek būtiski ietekmēts ātrumposma ceļa segums, un rallija vadošajai ekipāžai, kas startē ar #1, ceļa stāvoklis reizēm nebūt vairs nav iespējami labākajā stāvoklī. Tāpat arī novērots, ka vēsturisko automašīnu ekipāžu sniegums ātrumposmos ir salīdzināms ar rallija un rallijsprinta ekipāžu sniegumu, tādējādi, arī no drošības viedokļa, to startēšana kopējā sporta kanālā neveido šķēršļus veiksmīgai sacensību norisei.
Ņemot vērā šos aspektus, nolemts, ka sākot ar 2026. gada sezonu, Latvijas vēsturisko automašīnu rallija kausa dalībnieki, kas startē ar pilnpiedziņas automašīnām (tas ir, VRK 11) startēs vienā kanālā kopā ar rallija / rallijsprinta ekipāžām. Tikmēr ekipāžām ar vientilta piedziņas automašīnām (VRK 12 un VRK 13) tiks saglabāta šī prioritārā iespēja startēt pirms pirmās rallija ekipāžas.
Latvijas rallijsprinta kausa posmu distance.
Sākot ar 2026. gada sezonu, Latvijas rallijsprinta kausa sacensībām noteikts, ka to ātrumposmos veicamajai sportiskai distancei jābūt ne mazākai par 51 kilometru, bet nepārsniedzot 75 kilometrus.
Tādējādi, turpmāk nav paredzēts, ka norisināsies rallijsprinta sacensības ar paaugstinātu koeficientu 1,5 un sportisko distanci 76-102 km apmērā.
Informāciju par Latvijas rallija čempionātu meklē mūsu oficiālajā interneta vietnē www.autorally.lv,
kā arī sociālo tīklu platformās Facebook, Instagram un X.

