25.10-26.10.2025

Jaunumi

Rallijsprinta “Latvija” sportiskajā maršrutā šogad pirmo reizi tika iekļauti grunts ātrumposmi Ropažu novadā, tādējādi arī pagarinot sportisko distanci līdz 87,45 km, ļaujot sezonas noslēdzošajām sacensībām piemērot paaugstinātu kopvērtējuma punktu koeficientu – 1,5.

Sacensības iesākās lietainās sestdienas vakarā, kad diennakts tumšajā laikā Ropažu novadā norisinājās pirmie divi grunts ātrumposmi, pēc kuru veikšanas sacensību līderpozīcijā izvirzījās Kalvis Blūms / Raimonds Zeiļuks (“Mitsubishi Lancer Evo”), otrajā 2025. gada minirallija “Latvija” uzvarētāji Mārtiņš Ločmelis / Harijs Vējiņš (“Subaru Impreza STI”), bet trešie – Mārtiņš Ķikusts / Gundars Berķis (“Mitsubishi Lancer Evo VII”).

Rallijsprinta “Latvija” turpinājums svētdien Biķernieku trasē jau norisinājās rudenīgos, bet sausos laika apstākļos, ekipāžām sarūpējot diametrāli pretēju braukšanas pieredzi. Ātrumposmi Biķernieku trasē sacensību līderiem Blūmam / Zebuliņam nāca ar tehniskas dabas pārdomām – tā kā sāka pārkarst ekipāžas vadītā “Mitsubishi Lancer Evo” dzinējs, ekipāža bija spiesta ierobežot braukšanas ātrumu un domāt par droša finiša sasniegšanu. Tādējādi rallija vadībā notika maiņa, līderpozīcijā izvirzoties Ločmelim / Vējiņam, kuri, ņemot konkurentu likstas, šodien izrādījās neķerami – otro gadu pēc kārtas autoralliju “Latvija” noslēdzot ar divām izcīnītām uzvarām – gan minirallija, gan rallijsprinta kopvērtējumā.

Mārtiņš Ločmelis / Harijs Vējiņš © Latvijas Rallija čempionāts

 

“Pēc pirmajiem diviem grunts ātrumposmiem tā sajūta nemaz nebija tāda, ka noteikti spēsim atkārtot pagājušā gada panākumu,” iesāk rallijsprinta “Latvija” uzvarētājs Mārtiņš Ločmelis. “Tomēr, atgriežoties Biķernieku trasē uz asfalta jau jutāmies daudz komfortablāk. Jā, no rīta segums bija mazliet mitrs un slidens, bet to nekādi nevar salīdzināt ar vakardienas lietu! Žēl, ka Kalvi šodien pievīla tehnika – tad tā cīņā būtu bijusi pavisam cita. Bet kopumā jāsaka – mums padevās lieliska nedēļas nogale!”Mārtiņš Ločmelis

Vienlaicīgi starp Mārtiņu Ķikustu / Gundaru Berķi un lietuviešu ekipāžu Deividas Gezevičius / Tomas Nenartavičius (“Hyundai i20 VRT”) izvērtās divcīņa par iespēju kāpt uz rallijsprinta “Latvija” goda pjedestāla trešā pakāpiena. Svētdienas iesākumā latviešiem 23,90 sekunžu pārsvars, kas visas dienas gaitā lēnām, bet neapturami dila. Pirms izšķirošā 21,57 km garā ātrumposma tas bija sarucis jau līdz 1,15 sekundēm. Brīdī, kad jau šķita, ka viss atrisināsies kaimiņvalsts ekipāžai par labu, tieši Gezevičius vadītajam auto tika pārsists ritenis, kamdēļ zaudētas četras minūtes, un līdz ar to arī cīņa par goda pjedestālu.

Atsevišķi pa ieskaites klasēm – Mārtiņam Ločmelim / Harijam Vējiņam uzvara arī ieskaites klasē “RSK8”, bet ieskaites grupā “RSK9” uzvara Kristapam Laipniekam / Kārlim Jansonam (“BMW 325”). Tikmēr starp bagijiem ātrākais rezultāts Rolandam Puravam / Ingaram Saknem, kuru rīcībā šajā nedēļas nogalē bija “Can-Am Maverick R”.

Notikumiem bagāta diena arī vēsturisko automašīnu kausa ieskaitē, kur pēc pirmā grunts ātrumposma vadībā bija izvirzījusies ekipāža Ivars Velme / Andris Velme (“Audi Sport Quattro S1E2”), bet jau pēc otrā grunts ātrumposma veikšanas pieredzējām līderu maiņu – sestdienas vakarā pirmajā pozīcijā izvirzoties Kristapam Dzīvītim / Mārtiņam Rudevičam (“Audi 80”). Un tomēr jāsaka, ka līderpozīciju gan izdevās saglabāt vien uz īsi brīdi – jau svētdienas otrajā ātrumposmā ekipāžas auto iedzīvojās pusass defektā, kā rezultātā zaudētas teju 40 sekundes un arī vadība kopvērtējumā.

Sekojoši līderpozīciju atguva brāļu Velmju ekipāža, kuri pirmo pozīciju saviem konkurentiem vairs neatdeva – izcīnot uzvaru Latvijas Vēsturisko automašīnu rallija kausa posma kopvērtējumā un ieskaites klasē “VRK11”. Neskatoties uz auto pusass defektu, Dzīvītis / Rudevičs spēja nosargāt otro vietu, tikmēr sacensību goda pjedestālu noslēdza Intars Rezakovs / Elvijs Zebuliņš (“Subaru Impreza”). Rallijsprinta “Latvija” ieskaites klasē “VRK12”, pēc sākotnējās līdzīgās spēkošanās ar Dāvi Kviesi / Rūdolfu Laizānu (“Volkswagen Golf II”), sacensību noslēgumā visnotaļ pārliecinošu uzvaru ieskaites klasē izcīnīja Ēriks Kursišs / Andis Veinbergs (“Opel Astra”).

Ivars Velme / Andris Velme © Latvijas Rallija čempionāts

 

“Sestdienas otrajā grunts ātrumposmā kaut kas notika ar degvielas padevi. Bākai paliekot tukšākai, degvielas padeve sāka raustīties un mēs pazaudējām visnotaļ daudz sekunžu. Tāpēc šodien visus ātrumposmus braucām ar maksimāli piepildītu bāku, un tas nostrādāja – mašīna klausīja uz vārda. Viss gāja kā pa diedziņu, bijām ātrākie starp vēsturiskajām mašīnām un arī absolūtajā kopvērtējumā esam ceturtajā vietā – tas gandarījumu finišā uzlabo vēl vairāk!” teic Latvijas Vēsturisko rallija automašīnu kausa izcīņas uzvarētājs Ivars Velme.

Svētdienas ātrumposmos startēja arī Igaunijas Rallijsprinta čempionāta dalībnieki – kopumā piecpadsmit ekipāžas, kurām bija paredzēti pieci ātrumposmi 52,47 km garumā. Kaimiņvalsts rallijsprinta čempionāta posma absolūtajā kopvērtējumā visu goda pjedestālu aizņēma latviešu autosportistu ekipāžas – uzvarētāji Kalvis Blūms / Raimonds Zeiļuks, otrajā vietā Atis Gromovs / Kristaps Bundzinieks (“BMW 325”), bet trešajā vietā – Arvis Putniņš, Ikars Putniņš (“Ford Escort Cosworth”).

Rolands Puravs / Ingars Sakne © Latvijas Rallija čempionāts

 

Rallijsprinta “Latvija” specbalva

Latvijas Rallijsprinta kausa posma “Latvija” atbalstītājs “BUY-SOLUTIONS.COM” bija parūpējies arī par specbalvu ātrākajai ekipāža ātrumposmā SS7 “BUY-SOLUTIONS.COM boost your passion”, kuru apbalvošanas ceremonijas laikā saņēma Mārtiņš Ločmelis / Harijs Vējiņš.

 

Plašāka informācija par miniralliju “Latvija” un sacensību rezultāti pieejami www.minirallijs.lv, bet informācija par rallijsprintu un ekoralliju “Latvija”, kā arī rezultāti pieejamie interneta vietnē www.autorally.lv. Informācija par abu sacensību norisi pieejama arī sociālā tīkla “Facebook” kontā /RallijsprintsLatvija.

 

Līdz ar rallijsprinta “Latvija” izskaņu finišējusi Latvijas autorallija 2025. gada sezona. Uzsākot starpsezonu pārtraukumu, autosportistiem ir trīs mēnešus garš pārtraukumus, lai sagatavotos jaunajai, 2026. gada sezonai, kas sāksies 23.-24. janvārī, notiekot rallijam “Alūksne”. 

Minirallija un rallijsprinta “Latvija” sacensību norisi 2025. gada 25.-26. oktobrī atbalsta “Conti STL”, “Swecon”, Ropažu novada pašvaldība, “Prodex”, “Hydroscand”, “Biķernieku trase”, “Mobil Trailer”, “Ramirent”, “Green Motors - Škoda”, “Sports Racing Technologies”, “Red Bull” un “www.buy-solutions.com”. Sacensības rīko “Rally Latvia” sadarbībā ar biedrību “VAMSK” un Latvijas Automobiļu federāciju.