07.06-08.06.2024
pēc 52 d.

Jaunumi

 

Jautājums: Pirmkārt, kā tiec gala ar Covid-19 radīto situāciju?

Mads Ostbergs: “Protams, šī ir sarežģīta situācija ikvienam. Man ir prieks, ka beidzot viss sāk atgriezties ierastajās sliedēs. Īpaši daudz nav sanācis braukt, tādēļ ir forši būt atpakaļ rallija mašīnā.”

Vai šis būs Tavs pirmais rallijs pēc pārtraukuma?

Jā, tieši tā. Pēdējais rallijs, kurā braucu, notika februāra vidū Zviedrijā. Būs pagājuši gandrīz seši mēneši bez sacensībām, kas ir mans personiskais “rekords”.

Vai tavs braukšanas stils vai sagatavošanās rallijam būs mainījusies pēc tik ilga pārtraukuma?

Nē, neesmu iecerējis darīt ko īpašu. Centīšos ieiet ierastajā ritmā pēc iespējas ātrāk. Manuprāt, ir ļoti viegli lieki sarežģīt lietas, kad jūties nedroši, taču esmu komfortablā situācijā, lai šim posmam gatavotos normāli. Lai gan sen neesmu braucis, neplānoju veikt izmaiņas savā sagatavošanās procesā. Kas attiecas uz braukšanu, man pašam būs interesanti. Cik vien ātri var, centīšos atgriezties ierastā ritmā, bet pēc sešu mēnešu izlaišanas, ātruma atgūšana prasīs kādu laiciņu.

Kas ļāva izšķirties par labu startam tieši Rally Liepāja?

Mēs zinām, ka šis ir ļoti labs rallijs. Tā bija Citroën izvēle par labu šim posmam. Arī man tas patīk, nedaudz to jau esmu iepazinis pirms dažiem gadiem, kad tas vēl saucās Rally Talsi. Man ir liels prieks, ka atkal varēšu satikt pasākuma galveno organizētāju Raimondu Strokšu, kuru satiku jau toreiz, 2012. gadā.

Talsi un Liepāja kopš tā laika pamatīgi mainījušies. Pirms 8 gadiem tie vēl bija divi atšķirīgi ralliji, bet nu apvienojušies vienā. Cik labi atceries šo viesošanos Latvijā?

Es to patiešām izbaudīju. Protams, pats rallijs bija samērā neliels. Talsi nav tā lielākā pilsēta, tādēļ arī pasākums bija samērā maza izmēra. Apkārt nebija lielas viesnīcas vai restorāni. Viss bija kompakti un tas radīja lieliskas sajūtas. Tagadējā versija, iespējams, atšķirsies no tās, ko es redzēju un notiks lielākā pilsētā. Būs patīkami atgriezties Talsos un ceru, ka atcerēšos pāris vietas. Protams, lielākā daļa maršruta man būs jauna.

Rally Liepāja ir pazīstams kā viens no ātrākajiem. Braucējiem bieži nākas iespiest pedāli grīdā. Vai dod priekšroku šādiem rallijiem vai šauriem un kalnainiem celiņiem?

Mums jābūt gataviem visam, kas mūs sagaida. Mums jāpierod pie ātruma arī no psiholoģiskā aspekta, un to nevar iegūt jebkurā rallijā.

Kāds ir Tavs mērķis šai rallijā?

Grūti teikt. Neesmu braucis sešus mēnešus. Zinu, ka Eiropas čempionāts sākās Romā, tādēļ citi braucēji būs gatavāki par mani, jo mums tā būs pirmā reize atpakaļ mašīnā. Protams, tas var mums maksāt laiku, bet vēlamies visu padarīt labi. Ceru, ka būsim konkurētspējīgi un vismaz otrajā sacensību dienā kļūt par ātrāko ekipāžu. Tas ir mūsu mērķis.

Tātad kombinācija starp pieredzes gūšanu un cīņu par pozīcijām?

Jā, man riebjas startēt, nedomājot, ka varam uzvarēt. Es vienmēr centīšos darīt visu, ko spēju, lai tiktu pie panākuma, taču mums nāksies aprunāties ar komandu, kā pieiesim šim posmam un cik ļoti riskēsim.

Daudzi braucēji, it īpaši šogad, izmanto virtuālo vidi, lai sacenstos. Vai tu arī esi veltījis laiku braukšanas simulatoriem vai datorspēlēm?

Nē, neesmu gan. Centos pavadīt šo laiku kopā ar ģimeni un savu dēlu. Man šķiet, ka pirmoreiz savā pieauguša cilvēka dzīvē varēju pavadīt tik daudz laika ar ģimeni. Manam 3 gadus vecajam dēlam bija jāpaliek mājās koronavīrusa pandēmijas situācijas dēļ. Tā kā mana sieva strādāja, tad es paliku mājās ar dēlu. Šai laikā biju pilna laika tēvs un visu uzmanību veltīju tam. Šī bija lieliska atslodze no rallija. Man ir patiess prieks, ka varēju laiku pavadīt šādā pozitīvā veidā, nevis meklēt negatīvo. Ir patīkami tik ilgu laiku būt kopā ar ģimeni. Taču nu ir laiks atkal veltīt uzmanību rallijam.

Vai pirms Rally Liepāja plāno veikt arī kādus testus?

Jā, mums būs viena testu diena. Tā kā pārstāvu Citroën, kas nāk no Francijas, tad mana mašīna nav Norvēģijā. Sagaidu, ka testi notiks Latvijā, bet par to vēl neesmu drošs. Tos organizēs Citroën.

Neraugoties uz esošo situāciju, mēs ceram ieraudzīt arī fanus no Norvēģijas. Vai Tev ir kas sakāms tiem, kas plāno šurp doties?

Protams, ir svarīgi ievērot visus padomus. Ja ceļošana būs droša, šī būs lieliska iespēja redzēt ralliju daudz tuvāk, turklāt Norvēģija nav tik tālu, tādēļ ļoti ceru, ka būs līdzjutēji, kas atbrauks un atbalstīs mūs šai posmā.

Kamēr būsi Latvijā, vai plāno arī aplūkot apkārtni?

Pagaidām tas nav ieplānots. Visticamāk, atbrauksim dienu iepriekš un dosimies prom pirmdienā. Visticamāk, nebūs daudz brīvā laika, taču, ja tas parādīsies, centīšos apskatīt Liepāju un noteikti vēlos atgriezties Talsos.

FIA Eiropas rallija čempionāta posms Rally Liepāja iespējams pateicoties atbalstam, ko sniedz Latvijas valsts, rallija pilsēta – Liepāja, kā arī Talsu novads. Paldies sponsoriem Neste, Pafbet Score, Ramirent un SC Grupa, auto nomas partnerim Sixt, kā arī atbalstītājiem Canon Business Center - IB Serviss, Liepājas Olimpiskais Centrs, Pafbet un Swecon. Informatīvo atbalstu nodrošina ziņu medijs DELFI un mediju partneri JCDecaux Latvija, Kurzemes Vārds, Sporta Avīze, Talsu Vēstis un Zebra. Paldies par ieguldījumu visiem Rally Liepāja draugiem: Baltic Taxi, Flora, FN Serviss, Fristads, Jānis Pūce, Latvijas Pārtikas Ražotājs, Lofbergs, MB Grupa, Meža Dārzs, Red Bull, SignTech, Sportland un Törley. Rally Liepāja palīdz īstenot Aizputes, Durbes, Grobiņas un Priekules novads. Īpašs paldies Latvijas Automobiļu Federācijai.

Visi jaunumi un informācija par Rally Liepāja atrodama interneta mājaslapā www.lvrally.com, kā arī sociālajos tīklos Twitter @LVRally, Facebook /LVRally, draugiem.lv /lvrally, YouTube /RallyLiepāja un Instagram /lvrally.